neljapäev, 24. oktoober 2013

Koostööprojekt "Young Explorers of the Sea"

Y         Young
E         Explorers of the
S         Sea
PARTNERKOOLID:
Saksamaa - Neues Gymnasium Wilhelmshaven (koordinaator)        
Itaalia (Sitsiilia) - Liceo Ginnasio Verga                                                  
Kreeka - GENIKO LYKEIO AGRIAS                                    
Poola - Gdanskie Autonomiczne Gimnazjum                            
Rumeenia - LICEUL TEORETIC "MIHAIL SEBASTIAN"          
Hispaania (Mallorca) - IES ANTONI MAURA                                              
Türgi - HUSEYIN RAHMI GURPINAR COK PROGRAMLI LISESI    
Eesti - TALLINNA TEHNIKAGÜMNAASIUM                 

Projekti sisu:
Meri on alati eraldanud ja ühendanud riike ja rahvaid. See on andnud inspiratsiooni luuletajatele ja kunstnikele, olnud suur väljakutse teadlastele. Meri räägib meile lugusid lootusest ja meeleheitest, kaubandus- ja uurimislaevadest, vallutajatest ja väljarändajatest, Euroopa ja maailma ajaloost. Ühtlasi tuletab meri meile meelde meie kohustusi seoses planeedi keskkonnaküsimustega. Seega, meie projekti eesmärk on tõsta õpilaste teadlikkust, kui tähtis on meri ja vajadusega säilitada seda omapärast elukeskkonda ka tulevastele põlvkondadele.
Meie 2-aastase projekti tegevused on seotud piiriülese õppega humanitaar- ja loodusteadustes teooria ja praktika abil:
ü  analüüsida majanduslikke ja keskkonnaaspekte (ja konflikte) kui ka eetilisi probleeme (näiteks inimeste ebaseaduslik sisseränne, piraatlus, kalaröövpüük  majandusvööndi vetes; aga ka võõrliikide sissetulek, mereturbiinide mõju mereelustikule, mere veetaseme tõusu mõju rannikutaimestikule jne);
ü  uurida vee keemilisi omadusi erinevates Euroopa meredes (Läänemeri, Põhjameri, Vahemeri, Must meri), teha koostööd erinevate teadusasutuste ja ülikoolidega;
ü  uurida merega seotud ameteid (karjääriõpe), ergutada õpilaste (eriti tütarlaste) huvi loodusteaduste vastu;
ü  tutvuda kõikide partnerriikide rahvaste ajaloo, kunsti, muusika ja kirjandusega – et kasutada neid teadmisi inspiratsiooniallikana loometegevuses (nt maa-kunst, loovkirjutamine, rollimängud, teadusetendused).
Seega – projekti tulem – meie õpilastel on võimalus teha kindlaks sarnasused ja erinevused partnerriikide erinevatel lähenemisviisidel merele minevikus, praegu ja eeldatavasti ka tulevikus; uurida keskkonnaalaselt merevee ja –elustiku erinevusi ja sarnasusi; leida ühiseid jooni meie majanduses ja rahvastikuprobleemides. Kogu projekti tegevus peaks soodustama hariduse kvaliteeti ja edendama meie õpilastes Euroopa kodanikuaktiivsust ning parandama omavahelist suhtlemist.

NB! TTG võõrustab partnerkoole 2014 sügisel.
Ootan projekti õnnestumises kaasa lööma loodusainete ja ajaloo-ühiskonnaõpetajaid ning kõiki teisi aktiivseid aineõpetajaid.