NOORED MEREAVASTAJAD – YES!
Rahvusvahelise Comenius projekti „Young Explorers of the Sea
- YES“ (Noored mereavastajad) kaheaastane tööperiood (2013-15) hakkab läbi
saama.
Meie projektis olid partnerkoolid kaheksast riigist: Saksamaalt,
Hispaaniast, Itaaliast, Rumeeniast, Türgist, Poolast, Kreekast ja meie. Üheks projekti
eeltingimuseks oli see, et kõik koolid peavad asuma mere ääres ja sellest
lähtuvalt olid ka projektitegevused seotud merega – kodutöödes tuli tutvustada partneritele
oma kodumere elustikku ja taimestikku, tegime teaduskatseid soolsuse,
läbipaistvuse ja veetemperatuuride võrdlemisega, uurisime mere ajaloolist poolt
(näiteks merega seotud tegevusalasid ja paatide, kalapüügivahendite arengut läbi
aegade) ja tänapäevast rolli kasvõi näiteks migratsiooni-teemat lahates või eri
riikide mereväe võimekust analüüsides.
Lisaks teaduslikumatele töödele olid
meil veel ka meelelahutuslikud ülesanded: mereteemalise laulu konkurss, iga
riik tutvustas oma kunstnike mereteemalisi kunstiteoseid, õppisime rahvuslikke
tantse ja ringmänge, tegime kalatoite, valmistasime mereteemalisi suveniire jne.
Kahe aasta jooksul toimunud kaheksal projektikogunemisel iga
kool andis oma parima nii konverentsi läbiviimisel kui ka oma riigi/piirkonna
tutvustamisel. Õpilased, kes osalesid välisreisidel, kogesid erinevate rahvaste
mitmekesist ellusuhtumist ja maailmast arusaamist, läbi kodutööde esitluste õpiti
tundma meie merede (Läänemeri, Põhjameri, Vahemeri, Must meri) sarnasusi ja
eripärasid, tajuti mere väga olulist rolli mereäärse rahva igapäevases elus.
Projekti huvitavaks nüansiks on olnud ka see, et õpilased on
alati majutatud peredesse. Kindlasti on see kogemus pakkunud mõlemale poolele
avastusrõõmu ja üllatusi, kehakeele kasutamise võimalusi, teise kultuuri ja
kommete lähemat tundmaõppimist. Veelkord tänud kõikidele peredele, kes sügisel
2014 võtsid vastu väljakutse ja aitasid võõrustada/majutada 18 välisriigi
õpilast.
Lisaks leidsid enamus projektis osalejaid endale suures
koguses uusi sõpru ja kindlasti mõisteti ka seda, et väga hea keeleoskus on
omavahelises suhtlemises oluline. Kuna me külastasime ka koole ja ainetunde,
siis loodetavasti saadi aru, et pole sellel Eesti haridussüsteemil ja meie ainetunnil
häda midagi. Kuigi projekt on lõppenud ja rohkem ühistegevusi enam ei toimu,
jätkub loodetavasti omavaheline suhtlemine nii virtuaalses kui ka reaalses elus,
vähemalt lähitulevikus.
Meie õpilased on olnud väga tublid nii kodutööde
ettevalmistamises kui ka nende esitlemises, kohanenud kiiresti uutes ja
põnevates olukordades, on alati paistnud silma oma väga hea keeleoskusega ja on
olnud lihtsalt head reisikaaslased. Aitäh teile!